Social Media – Primii pași

Posibilitatea de a împărtăși fotografii, opinii sau evenimente, necontenit, în timp real, a transformat modul în care trăim și, de asemenea, felul în care arată astăzi piața afacerilor. În întreaga lume, Facebook se bucură de 1,4 miliarde de utilizatori, pe când Instagram, platformă care a cunoscut o creștere în ultima perioadă de timp, a ajuns la un milliard de împătimiți.

Importanți sunt primii pași care trebuie făcuți pentru a ajunge la publicul țintă și alegerea unor platforme potrivite, de la caz la caz, pentru a profita din plin de avantajele oferite de Social Media. Fie că sunteți în căutarea unor sfaturi sau doar curioși să aflați mai multe despre acest domeniu, suntem pe punctul de a vă oferi un punct de plecare.

I.
Alegerea platformei. Cercetați care este rețeaua socială utilizată cel mai des de persoanele cărora doriți să vă adresați. Dacă posibilii clienți sunt consumatori ai produsului pe care doriți să îl promovați, Facebook este platforma cu care ar trebui să începeți. Dacă vreți să promovați un produs sau un serviciu B2B, Twitter ar fi mai potrivit. Un mod rapid de a alege un start corect este să cercetați platforma pe care sunt prezenți concurenții de top.

II.
Creați-vă un profil care să atragă atenția. Fiecare rețea socială oferă ghiduri și sugestii utile pe care vă sfătuim să le analizați cu atenție. Dacă nu aveți timp sau personal, luați în considerare angajarea cuiva care să facă acest lucru pentru dumneavoastră.

III.
Dezvoltați un conținut convingător. Conținutul paginii de Social Media este cel mai important. Alocați timp cercetării concurenților sau a liderilor de piață pentru a determina ce tip de conținut conduce la cel mai bun engagement și la generarea urmăritorilor. Dacă nu știți ce să scrieți sau nu aveți resurse, căutați ajutor din partea unui consultant sau a unei agenții.

IV.
Creșteți numărul de urmăritori. În ciuda a ceea ce spun unii, calitatea urmăritorilor ar trebui să fie întotdeauna mai importantă decât numărul lor. Totuși, nici cifrele nu trebuie neglijate. Pentru început, o creștere în mod organic sau cu un cost foarte scăzut ar trebui să fie suficientă pentru pagina dumneavoastră.

V.
Măsurați, analizați și adaptați. Pe măsură ce începeți să fiți prezent și vă construiți comunitatea, asigurați-vă că utilizați date pentru a determina ce funcționează și ce nu. Totodată, urmăriți-vă progresul. Ocupați-vă de valorile inițiale de bază, apoi continuați să îmbunătățiți modul în care creați engagement sau prin care atrageți urmăritori.

VI.
Creșterea frecvenței conținutului. Odată ce știți ce tip de conținut funcționează cel mai bine pentru cei care vă urmăresc, încercați să suplimentați numărul postărilor. Important! Pe Facebook, de exemplu, nu este indicat să creați un număr mai mare de una – două postări pe zi. Experimentați frecvența cu care postați, măsurați mereu, pentru a determina ce funcționează cel mai bine în cazul dumneavoastră.

VII.
Efectuați campanii în conformitate cu urmăritorii dumneavoastră. În timp ce lucrați pentru creșterea comunității sociale, aruncați un ochi și asupra campaniilor targetate pe urmăritori. Obiectivul dumneavoastră nu este doar cantitatea, ci folosirea de filtre pentru a construi o bază relevantă de utilizatori care ar fi interesați de brandul ori produsul dumneavoastră.

VIII.
Aceiași pași pentru alte platforme. Analizând ecoul creat pe platforma de plecare, veți dori să vă asigurați prezența și pe alte canale. Deși este tentant să credeți că trebuie să fiți “peste tot”, luați în considerare următorul fapt: o prezență impecabilă pe una sau două platforme este mult mai importantă decât o prezență mediocră în mai multe medii.

Social Media este pretutindeni, parte din viețile noastre de zi cu zi. De ce să nu pătrundem în acest univers într-un mod cât se poate de corect, folosindu-ne de sfaturile de mai sus? Desigur, fiecare dintre acești pași necesită mult efort, însă ne oferă o idee despre cum să ne deplasăm corect prin straturile lumii digitale, astfel încât să putem fi primiți cu brațele deschise.

← BACK